Hulpverlening

  

Voor uw aanvraag  van Hulpverlening 

Veldnorm evenementen zorg is per 1 januari van kracht Dit is om verwarring te voorkomen wat mag een eerste hulpverlener doen , en wie is de eerste hulpverlener. 

De volledige versie kunt u lezen of downloaden op www.evenemtenzorg.org/wp/

Evenementenzorgverlener
Een evenementenzorgverlener is ieder natuurlijk persoon, al dan niet BIG geregistreerd, die in georganiseerde verband betaald of onbetaald zorg verleent op een evenement . Een zorg verlener is voor publiek en ketenpartners herkenbaar als persoon die aanwezig is om hulp te verlenen 
  • hulpverlener is is een gediplomeerde of gecertificeerde hulpverlener, niet werkzaam als beroepsoefenaar in de reguliere gezondheidszorg.
Voor de eerste hulpverlener zijn er twee zorg niveaus.
  1. Basis eerste hulpverlener
  2. Evenementen hulpverlener

 De evenementen eerste hulpverlener heeft naarst competenties van de basis eerste hulpverlener aantoonbare kennis opgedaan met aanvullende cursus /opleidingen .

Inzet van evenementenzorg verleners:
  • Minimale leeft tijd van 18 jaar oud voor zelfstandige inzet
  • Worden in koppels van tenminste twee personen ingezet
  • Hebben voldoende materialen  bij zich om levensreddend te kunnen handelen  
  • Weten hun competenties, ervaring en verantwoordelijkheden  
  • Dragen de zorg over wanneer meer/andere deskundigheid gewest is .
  • Bij toezicht/begeleiding op de openbare weg in elk team uitgerust met een AED 

Waar u aan moet denken bij het realiseren van een EHBO post:
Vaste , tijdelijke of mobiele ruimte waar evenementenzorg wordt geleverd.
EHBO-ruimte. Een EHBO ruimte is een tijdelijke ruimte die gebuikt wordt voor behandeling van zorgvragers op kleine evenementen met een laag risico waarbij maximaal 4 eerste hulpverleners zijn ingezet.
  • Duidelijk zichtbare verwijzingen vanuit het gehele evenemententerrein. 
  • De ruimte bevind zich bij voorkeur niet te dicht bij de geluidsinstallatie en/of podium  Goede communicatie tussen zorgverlener en zorg vrager moet mogelijk zijn 
  • De Ruimte moet voldoende privacy en beschutting bieden voor behandeling van zorg vrager.
  • De ruimte moet schoon zijn, goed verlicht en bij voorkeur stromend water aanwezig.
  • Er dienen tenminste twee stoelen aanwezig te zijn.
  • Voorzien van een AED

  • EHBO_POST.       
  • Naarst bovengenoemde punten .
  • Een minimale oppervlakte van 3x3, afmeting is aangepast op risicoprofiel van het evenement 
  • Er moet een stevige gelijkvloerse ondergrond zijn
  • Voorzien van goede ventilatie, verkoeling / verwarming.
  • stroom met de juiste capaciteit.
  • Toegankelijk voor rolstoelen en brancards 
                      

 Evenement coördinator  Dhr. J. Dudart Mobiel telefoon nummer: 06-42546640 spreekt u rustig in bij geen gehoor dan wordt u op een later moment terug gebeld.

E-mail: Coördinator Hulpverlening en
 Secretariaat
 


EHBO vereniging Amsterdam zuid is sinds 1 januari 2015 een zelfstandige vereniging
en verzorgt desgevraagd uw EHBO-hulpverlening bij bijvoorbeeld  kermissen, festivals,
sport-, buurt- en bedrijfsevenementen. Alle hulpverleners hebben het EHBO diploma inclusief verbandleer en AED bediener (automatische externe defibrillator).
Bent u op zoek naar EHBO-hulpverleners voor evenementen of sportwedstrijden  zoals tournooi's in Amsterdam en omstreken of wilt u meer informatie hierover, dan kunt u contact opnemen met:

Coördinator EHBO-hulpverlening hij heeft zelf al sinds 1978 zijn diploma en ook sinds dien actief in de Hulpverlening en ruim 20 jaar ervaring bij een groot bedrijf in Amsterdam en van beroep beveiliger en inmiddels met pensioen maar af en toe nog wel inzet baar bij de werkgever als beveiliger . Ook heeft hij in 2018 een lintje ontvangen

Dhr. J. Dudart  alleen voor het aanvragen van Hulpverlening bij uw Evenement .
Mobiel telefoon nummer: 06-42546640 spreekt u rustig in bij geen gehoor dan wordt u op een later moment terug gebeld.
E-mail:  Coördinator Hulpverlening

Wij adviseren uw aanvraag wel bijtijds ( zeker een maand van te voren  ) te regelen zodat u zeker bent van hulpverlening.
Als u een week van te voren voor het evenement een aanvraag  doet loopt u grote kans dat wij geen EHBO'ers meer kunnen inzetten .

Wat doet Hulpverlening EHBO Amsterdam Zuid?
Regelmatig wordt de vereniging door organisaties benaderd voor het verlenen van EHBO.
U kunt hierbij denken aan EHBO bij sport wedstrijden en evenementen jaarmarkten braderieën enz.

Onze EHBO'ers dragen zichtbare hesjes of persoonlijk aangeschafte EHBO kleding.
Voor buiten activiteiten zou het fijne zijn als er desnoods een party tent of binnen ruimte zodat wij eventuele slachtoffers beschut kunnen helpen als het een buiten evenement betreft .
Wij zijn in het bezit van een EHBO vlag en zijn zichtbaar aanwezig op uw evenement.
Ook vragen wij u te zorgen voor een natje en een droogje voor de EHBO'ers denk daarbij b.v. aan een lunch pakketje en parkeer ruimte.

Uw organisatie kan ook EHBO aanvragen.
Aan een aanvraag met betrekking tot een EHBO hulpverlener zijn ook kosten verbonden.
Dit zijn kosten voor de EHBO-hulpverlening, en tegelijkertijd steunt u ook onze vereniging.
Wij adviseren u om bij evenementen of wedstrijden altijd na te gaan of er op locatie een AED aanwezig is. Wanneer wij als vereniging de AED moeten verzorgen brengt dit extra kosten met zich mee. Verder is het tarief sterk afhankelijk van het aantal EHBO'ers die nodig zijn.
Er worden altijd minimaal 2 EHBO'ers ingezet per evenement of wedstrijd.
En minimaal  vier uur voor uw evenement zijn wij inzetbaar.
                           U kunt een offerte aanvragen per mail via:

Weer een tevreden klant we zijn altijd blij met deze berichten natuurlijk hebben we nog meer tevreden klanten die het mondeling vertellen dat ze altijd blij zijn met onze hulp. wij vinden dat onze service hoog in het vaandel moet staan



Pomotie stand samen met de voorzitter van noord Holland in noord ter promotie

Museum plein

  • Weesp Gastvrij met stagïere Jaden 

Vodelpark loop

Joop rijd mee op de fiets 




 

Hi Joop, 

Ontzettend bedankt voor jullie inzet afgelopen zaterdag. Wij kijken terug op een geslaagde editie van .............. Ondanks het weer (en de bijkomende veranderingen), zijn we blij met het aantal bezoekers en het verloop van de dag. 

Hierbij wil ik jullie ontzettend bedanken voor jullie positiviteit en vrolijke inzet, en was jullie inzet gelukkig niet nodig! ;-)

In de bijlage nog een aantal foto’s om na te genieten van het evenement, er komt nog een volledig fotoverslag op onze Facebookpagina deze week. 

Tot zeker een volgende keer!


Groet,




Beste Joop en team, 

DUIZENDMAAL DANK! - Voor een fantastisch Reebok Les Mills Live weekend vol workouts, zweet, happy faces, eten, drinken en gefeest!

We zijn trots, voldaan, dankbaar en voelen vooral heel veel liefde voor onze fantastische Les Mills Tribe en alle partners die dit weekend mede mogelijk hebben gemaakt.

It was LEGENDARY!

EHBO Amsterdam Zuid maakte van onze grootste uitdaging een simpele klus. Wij waren écht super blij met jullie tijdens dit evenement! Echt hoor, petje af voor hoe jullie alles aanpakte. Chapeau!

Namens  ......... (COO) en het hele team, 

We couldn’t have done this without you!

Duizendmaal dank,

Team Les Mills
EHBO tent  

Voor het realiseren van meer matriaal, denk hierbij aan herkenbare kleding zoals jassen, broeken en shirts of bijvoorbeeld het aanschaffen van een AED zijn sponsors en gifte van zelf sprekend van harte welkom.
Zichtbaar aanwezig 
in de tent ruimte voor een tafel voor het matriaal 

De EHBOer in Actie